Optimus Removals

Romford

8,2
7 reviews

Partner badge iconPartner

Optimus Removals-logo

Receive quotes for your move

Discover which companies match your requirements in a matter of minutes.

About the company

Our vision is to achieve 100% customer satisfaction through proper planning, effective communication, and complete transparency. We strive to accomplish this by listening actively to our customers and tailoring our moving services accordingly. When you hire Optimus Removals, we guarantee that you will notice a difference in our moving services. So, if you are looking for the best home removals company in Reading, then search no more. We are just a phone call away!

Project images

Optimus Removals-1

Reviews

8,2
7 reviews
Quality
8.3
Customer service
7.7
Value for money
8.6
10 1 8.2 7
These reviews are written by consumers who requested a quote via our platform. All reviews that meet our content guidelines will be published.
Moving
Reviewed by Helena on 6 July 2022
10.0
10 10 1
Optimus Removals Getamover.co.uk https://www.getamover.co.uk

Fine everything went as expected

Quality
10
Customer service
10
Value for money
10
Moving
Reviewed by Lorna on 17 June 2022
9.3
9.3 10 1
Optimus Removals Getamover.co.uk https://www.getamover.co.uk

From start to finish they were helpful, accommodating and everything ran smoothly. Would definitely recommend.

Quality
10
Customer service
8
Value for money
10
Reply from Optimus Removals
20 June 2022

Dear Lorna, thank you for your kind review! We really appreciate you taking the time out to share your experience with us!

Poor customer support on moving day
Reviewed by Sharon on 10 June 2022
6.0
6 10 1
Optimus Removals Getamover.co.uk https://www.getamover.co.uk

Good service when booking but poor support when things went wrong on day. Van was late and didn't have all the materials I needed to pack items, despite being assured it was included in the price. Initially crew said they didn't have anything with them, but eventually provided some standard boxes & tape, but no wardrobe box, bubble wrap or fragile tape. I had to use clothing & bedding to wrap kitchenware and utensils, and put delicate items to travel in car with me. I wasn't provided with promised tracking link - found out later I was supposed to call the office for it. I felt the office staff didn't really care about issues raised - although they said sorry, it felt it was going through motions rather than genuine apology, and all they wanted was payment. The crew were polite and worked hard but speed seemed more important than care. Luckily no damage to items, but I later found damaged paintwork to walls & door frames at the move-from property that was not pointed out to me.

Quality
6
Customer service
4
Value for money
8
The wort experience!
Reviewed by Giuseppina on 27 April 2022
2.0
2 10 1
Optimus Removals Getamover.co.uk https://www.getamover.co.uk

According to the the list of "to dothings"I sent them, they did a quote pricing two workers for 6 hours. They specified in the quote that they might charge for extra time and I thought it might have been half an hour, no more, considering the quote based on a specific list. But first of all they arrived with the van when I clearly told the office that wasn't needed. Second they spent 8 hours instead of the 6 quoted. Even if I told the workers I wasn't able to pay extra, they had some forniture still disassembled after the agreed 6 hours. It was just me and my child, so I clearly wouldn't have been able to finish the job by myself. After all, I was asked to pay just one extra hour which I agreed with no complain. But then they had a second thought, so called me back after a bit, asking me to pay two extra hours. I was upset, even because I didn't like the tone lady used with me at the phone too! The worst experience ever. I do not raccomand this Company to anybody for sure!

Quality
2
Customer service
2
Value for money
2
Reply from Optimus Removals
4 May 2022

Dear Ms Trani, I’m sorry to hear you had a frustrating experience, however, we want to bring some clarity to the whole situation. From the items you have disclosed, we calculated the volume and provided you a quote for 6 working hours. However, we also mentioned in the emails that if any extra hours may occur it will be charged by our T&C with £70.00 per hour. After discussions with our sales team, we offered you a -10% discount to the initial quote and for the extra working hours, we dropped our charges to £65.00 per hour, which you have agreed.Even though we had an access to the lift between two buildings 3rd and 4th floors, the big pieces of furniture would not fit in and our team used stairs to carry big pieces manually(which is physically hard job to do). The main reason for the extra working hours occurred was the access to the property. We are so hurt to hear such feedback from you,we always aim to deliver great services to our customers. Yours sincerely, Optimus Removals

Great Service
Reviewed by Ayse on 27 March 2022
10.0
10 10 1
Optimus Removals Getamover.co.uk https://www.getamover.co.uk

A 3 hour move from Buckinghamshire to London

Quality
10
Customer service
10
Value for money
10
Excellent service in a good price.
Reviewed by Mr. Georgios Voulazeris on 7 March 2022
10.0
10 10 1
Optimus Removals Getamover.co.uk https://www.getamover.co.uk

Professional service in a good price. The office responded quickly, and the staff was very helpful and friendly. They picked all my belongings from a storage room located at a different town, without my presence, and made the move right on schedule. Everything arrived intact, and the furniture was put together in my new flat. Good communication through the process, and with no "secret" extra costs. Definitely recommended.

Quality
10
Customer service
10
Value for money
10
This company was the best of my experience
Reviewed by RUSLAN on 17 January 2022
10.0
10 10 1
Optimus Removals Getamover.co.uk https://www.getamover.co.uk

They showed up on time. We had 20 min. for pick up parking. They loaded all the boxes and packed the mattress so quickly and well. I recommend them, Great service

Quality
10
Customer service
10
Value for money
10

Q&A

How did you start your business?

The company has not yet answered this question.

What makes your services standout?

The company has not yet answered this question.

What is your top advice for your customers?

The company has not yet answered this question.

Company location

Optimus Removals

9-17 Eastern Rd, Romford RM1 3NH
Romford
RM1 3NH
United Kingdom

Optimus Removals address Optimus Removals address
GB Romford 9-17 Eastern Rd, Romford RM1 3NH RM1 3NH

Receive quotes for your move

Discover which companies match your requirements in a matter of minutes.

Company facts

Type of business
Unknown
Number of employees
6-10
Company number
Unknown